2014. augusztus 2., szombat

Kritika - A Sztárság árnyékában

Sziasztok!
Megint itt lennék, ezúttal egy kritikával. Nagyon örülök, hogy viszonylag gyorsan megkaptam az első rendelésem tőletek, ez komolyan boldoggá tett engem. Remélem, tetszeni fog!

Történet:
Először is szeretném leírni már itt az elején, hogy ez egy fanfiction, mégpedig a manapság eléggé elterjedt One Direction-ről szóló. Nos, én itt annyit fűznék hozzá, hogy mindig ugyan úgy állok neki az ilyen típusú történeteknek. Igyekszem ugyan olyan szemmel tekinteni rájuk, mint az összes többire, hiszen az, hogy erről szól, nem zárja ki azt a tényt, hogy jó legyen, bár egyesek ebben sejtem, hogy nem értenek velem egyet. De, példának felhoznám a Dark c. blogot, ami szintén a fiúbanda egyik tagjáról szóló fanfiction, és szerintem kivételesen élvezhető történet. Na mindegy, eltértem a tárgytól, vissza a kritikához.
A történetről csak annyit akarok elmondani, hogy hiába minden, azt szerintem a szíved mélyén azért te is tudod, hogy ez nem valami egyedi sztori! De, még bármit kihozhatsz belőle, ezért ebbe nem kötök bele. Csak remélni merem, hogy valami egyedi húzással izgalmassá teszed majd!
A címben nem értettem azt, hogy a "Sztárság" miért van nagy betűvel, mikor az "A"- betű már azzal van. Ráadásul az első bejegyzésben a blog címét simán "Sztárság árnyékában"-nak írtad. Döntsd el, melyik legyen, még az elején vagy a blognak, nemrég kezdted, így most még megvan a lehetőséged arra, hogy változtass.
Elsőként a köszöntőt olvastam el. Alapvetően nem rossz ez, egy kezdő író történetének szerintem az "elmegy" kategóriába tartozik, de ahogy végigolvastam, nem igazán értettem több dolgot.
Először is, mikor a buszon utaztak, akkor hogyan jöttek rá az igazságra? Maguktól? Vagy hogyan? És ha maguktól, akkor eddig hogyhogy nem sikerült nekik? Aztán, a menedzser szándékai. Nos, szerintem az az ember a legjobbat akarta a bandának, amiért nem engedte, hogy az igazság kiderüljön a szerelmesekről. Így a lány biztonságban volt, és a sajtó nem tudott rászállni! Mi ezzel a baj? Hiszen, ha kiderült volna, hogy az egyik fiúnak viszonya van egy lánnyal, nem csak a sajtó, hanem a rajongók is biztosan felkeresnék őt. És vagy nem akarnának semmi rosszat (jobb esetben), vagy igen. Akkor az a lány nem tudott volna normális életet élni. Szóval, szerintem ez minden, de nem rossz szándék volt tőle. Továbbá, az egyetlen időpont, mikor Emily találkozhatott a sráccal, az nyáron van. Nem értem, máskor miért nem találkozhatott vele? Elvégre, a rajongók nyáron is ugyan úgy rajongók maradnak, és ugyan annyi esély van arra, hogy meglátják őket együtt, mint télen, vagy ősszel, vagy akár tavasszal!
Ezekre én nem tudom a választ, de lehet, hogy időközben kiderül, hogy miért írtad így, hiszen még csak most kezdted írni a blogot, nem tudom.
A köszöntődben még egy negatívumot akarok mondani. A végén van egy bevezető is a történetbe és azt hiszem ezt titokzatosra akartad, de szerintem nagyon kiszámítható lett. Mármint, nem hinném, hogy bárki más nem találta ki elsőre, hogy ki az a férfi, meg minden. Én a helyedben újraírnám, és kevesebb információt adnék meg.
Az első fejezet, és a prológus szerintem átlagos, nincs benne semmi különös, de azt megjegyzem, hogy hosszabb részeket írj szerintem.
A következő, amit meg kell említenem, az a helyesírásod. Először úgy gondoltam, hogy néhány szót kimásolok, példának, de egyszerűen nem tudtam dönteni. Sürgősen nézd át az eddigi összes bejegyzésedet, olvasd el újra, és javítsd ki! Sok munkád lesz vele! A vesszőhibáktól az elírásig, mindenfélét találtam benne, és ráadásul ilyen rövid fejezetekben ez szerintem felháborító.

Kinézet:
A kinézettel nincs különösebb gondom. A bejegyzések címe egyszerű, de nekem pont ez tetszik benne, a dátummal sincs semmi bajom. A fejlécről csak annyit akarok mondani, hogy én nem értek a szerkesztéshez, így nem is tudok sok információval szolgálni, de nekem tetszik. Kicsit talán túlzsúfolt, de nekem bejön, a felirat is tetszik, viszont a jobb alsó sarokban van egy fekete lyuk, ahol semmi nincs, és ez zavaró lehet. A háttér illik a fejléchez, és a blog stílusához is. A kódok, amiket a képekre raktál szépek, így ez is jó.
A moduloknál viszont van egy köszöntő-féleség, a legelső, ami nem megy semmihez. Egyáltalán nem olyan színű, mint... akármi más a blogon. Elüt a fejléctől, és nem tudom mire vélni. Ugyan ez a menüvel. A lila nem megy semmihez a blogodon. Az "Információk"-nál ugyan így. A keret szintén lila, de nem értem, miért, mert a fejlécen semmi lila nincs! Az ez alatti mozgó felirat szerintem értelmetlen, mert ezt már leírtad a köszöntődben is, az első modulban. A chat-ablak pedig rózsaszín. Ezt sem értem. Kezded egy sötét, fekete-fehér fejléccel, amit vörössel keversz, ami szintén egy sötét szín, majd kiraksz egy rózsaszín chat-ablakot!
A többi dologgal nincs bajom, de egy rövid ismertetőt a történetről az oldalsávban írhattál volna, mert amikor már a harminc x-edik fejezetnél jársz majd, akkor nem lesz ott a bevezető, és akkor is lehetnek majd új olvasóid, akik kíváncsiak arra, hogy miről szól a történet.

Hát, ennyi lenne a kritikám, remélem nem bántottalak meg, ez csak az én véleményem, nem ez volt vele a célom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése